Bułgaria wybrała SofConnect jako koncesjonariusza lotniska w Sofii. O kontrakt ubiegały się również zarejestrowana we Francji Meridiam Eastern European Investments oraz operator lotniska w Monachium.
Wiadomość ta jest zaskoczeniem, ponieważ w maju ministerstwo transportu ogłosiło, że inny oferent – konsorcjum składające się z francuskich Aeroports de Paris i tureckiego TAV – zaoferował najwyższą opłatę koncesyjną. Konsorcjum SofConnect uzyskało jednak najwyższy wynik podczas procedury oceny, uzyskując 86,12 punktów na 100 punktów.
Konsorcjum zaproponowało, że zapłaci opłatę koncesyjną w wysokości 24,5 mln euro rocznie i zainwestuje 608 mln euro w lotnisko. Zwycięzca będzie zarządzał portem przez 35 lat i wybuduje trzeci terminal do 10 lat po podpisaniu umowy. Przetarg na 35-letnią koncesję został uruchomiony w 2016 r., ale w kwietniu 2017 r. Odwołał go ówczesny rząd, który stwierdził, że koncesja zwiększy opłaty lotniskowe i doprowadzi do spadku ruchu pasażerskiego.
Bułgaria przedłużyła termin składania ofert na koncesję na eksploatację bułgarskiego lotniska w Sofii sześć razy po ogłoszeniu ostatniego przetargu. W marcu 2018 r. rząd udzielił 35-letniej koncesji na lotnisko w Płowdiwie konsorcjum chińskiej HNA i zarejestrowanego w Holandii Plovdiv Airport Invest BV. Umowa
została jednak anulowana przez oferenta.